ماندگاری تزریق ژل به واژن

ماندگاری تزریق ژل به واژن چقدر است؟

بسیاری از افراد تمایل دارند به منظور بهره مندی از مزایای تزریق ژل به واژن و جوانسازی ناحیه بیکینی از این روش استفاده کنند. اما یکی از سوالات پرتکراری که در این مورد پرسیده می‌شود این است که ماندگاری تزریق ژل به واژن چقدر است؟ آیا این روش دائمی است  یا اینکه پس از مدتی نتایج آن از بین می‌رود؟ آیا به ترمیم مجدد بعد از تزریق ژل احتیاج است؟ اگر می‌خواهید بیشتر در مورد ماندگاری و دوام تزریق ژل به واژن اطلاعات کسب کنید لطفا تا انتها با ما همراه شوید.

ماندگاری تزریق ژل به واژن

میزان ماندگاری تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن یک روش زیبایی است که از طریق افزایش حجم و پر کردن لابیا ناحیه تناسلی باعث جوانسازی و زیبایی مجدد واژن می‌شود. بنابراین منظور از ماندگاری تزریق ژل به واژن این است که این حجم ایجاد شده تا چه زمانی دوام دارد. ژل مورد استفاده در این تکنیک معمولا از جنس هیالورونیک اسید یا سیلیکون مایع است که با بدن سازگاری دارد. اما این ژل‌ها ممکن است با گذشت زمان در بدن جذب شده و اثر این روش کاهش پیدا کند. در این صورت مجددا لازم است تزریق ژل یا روش دیگری انجام شود که به آن ترمیم می‌گویند.

عوامل مختلفی ممکن است بر میزان ماندگاری تزریق ژل به واژن تاثیر تاثیر بگذارد که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که معمولا در مراحل اولیه بعد از تزریق ژل مقداری از ژل جذب می‌شود که به همین دلیل پزشک مقداری بیش از میزان مورد نیاز تزریق می‌کند.

بیشتر بخوانید : مراقبتهای بعد از تزریق ژل به واژن

عوامل موثر بر میزان ماندگاری تزریق ژل به واژن

عوامل مختلفی هستند که ممکن است روی ماندگاری تزریق ژل به واژن تاثیر بگذارند؛ در ادامه به مهم‌ترین عواملی که تا کنون تاثیر آنها بر ماندگاری این روش به اثبات رسیده اشاره می‌کنیم.

ماندگاری تزریق ژل به واژن بر حسب نوع ژل

مهم‌ترین عاملی که بر ماندگاری تزریق ژل به واژن تاثیرگذار است، نوع ژل مورد استفاده می‌باشد. معمولا در تزریق ژل به واژن از سه نوع ژل موقت، نیمه موقت و دائمی استفاده می‌شود. البته به دلیل ایمن بودن و بدون عارضه بودن، اغلب از ژل موقت استفاده می‌شود. در هر صورت ماندگاری این سه نوع ژل به صورت زیر می‌باشد:

  • ژل موقت : این ژل معمولا از جنس هیالورونیک اسید است که باعث ترمیم بافت ناحیه تناسلی و ترشح کلاژن بیشتر می‌شود که نهایتا به جوانسازی واژن کمک می‌کند. هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و پس از  مدتی جذب می‌شود. به همین دلیل اغلب تاثیر این ژل بین 3 تا 12 ماه است که به مرور کاهش می‌یابد
  • ژل نیمه موقت : ژل نیمه موقت از ماده پری متیل متاکریلات تشکیل شده و به سختی توسط بدن جذب می‌شود. این ماده در نواحی عمیق ناحیه تناسلی تزریق می‌شود تا اثرات بیشتری بر جای بگذارد. این ژل‌ها نیز تا 2 سال ماندگاری دارند، اما به دلیل بروز عوارض در برخی افراد، کمتر از آنها استفاده می‌شود.
  • ژل دائمی : ژل دائمی از جنس سیلیکون مایع است که تحت بی حسی موضعی و به صورت عمیق تزریق می‌شود. این ژل‌ها می‌توانند بیش از 5 سال ماندگاری داشته باشند.

نحوه تزریق ژل

یکی دیگر از عوامل موثر بر ماندگاری تزریق ژل به واژن، تکنیک تزریق ژل است. مهارت پزشک متخصص و تجربه‌ای که در تزریق دارد نه تنها بر سلامت فرد تاثیرگذار است، بلکه بر دوام و طول عمر ژل نیز موثر است. شما می‌توانید با مراجعه به یک پزشک مجرب و ماهر از دریافت نتایج ماندگار و بهینه اطمینان حاصل کنید.

حجم تزریق ژل

پزشک با توجه به میزان افتادگی و نیاز شما در خصوص جزئیات حجم ژل تصمیم‌گیری می‌کند. هر چقدر که حجم ژل تزریق شده بیشتر باشد،‌ ماندگاری آن نیز افزایش پیدا می‌‌کند. البته نمی‌توان بیش از حد حجم ژل را افزایش داد و باید به منظور کسب نتیجه مطلوب کمی بیشتر از حجم مورد نیاز را تزریق کرد.

شرایط جسمی فرد

ژنتیک و فیزیک بدنی فرد ممکن است بر ماندگاری تزریق ژل به واژن تاثیرگذار باشد. علاوه بر این سبک زندگی و فعالیت‌هایی که فرد دارد بر طول عمر ژل تاثیر گذار است. به عنوان مثال تغذیه سالم و اجتناب از فعالیت‌های مخرب می‌توان دوام ژل را تا حد زیادی افزایش داد. علاوه بر این فعالیت‌هایی که به واژن فشار وارد می‌کنند یا کاهش وزن سریع ممکن است باعث کاهش حجم و دوام ژل شود.

آیا تزریق ژل به واژن دائمی است؟

تزریق ژل به واژن یک روش موقت است و نمی‌توانید از آن انتظار نتایج دائمی داشته باشید. لازم است هر 6 تا 9 ماه یا حداکثر یک سال یکبار برای ترمیم ژل واژن اقدام کنید. معمولا ماندگاری تزریق ژل به واژن در در اولین مرتبه تزریق کمتر است و با هر بار ترمیم مجدد، دوام آن افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که نتایج تزریق ژل هرگز به طور کامل از بین نمی‌رود و به تدریج حجم آن کاهش می‌یابد.

راهکارهایی برای افزایش ماندگاری تزریق ژل به واژن

همانطور که متوجه شدید ماندگاری تزریق ژل به واژن بلند مدت نیست و به دلیل استفاده از ژل‌های موقت، لازم است هر چند ماه یکبار برای ترمیم ژل اقدام کنید. بهترین راهکاری که می‌توانید برای افزایش ماندگاری ژل استفاده کنید این است که به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و این کار را به یک فرد متخصص واگذار کنید. همچنین توصیه می‌شود در صورت لزوم بعد از کاهش وزن برای تزریق ژل اقدام کنید.

سوالات متداول ماندگاری تزریق ژل به واژن

ماندگاری کدام نوع از ژل بیشتر است؟

ماندگاری ژل‌های دائمی به بیش از چند سال می‌رسد اما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر چند وقت یکبار باید تزریق ژل را تمدید کنیم؟

معمولا نتایج تزریق ژل به واژن پس از 6 تا 12 ماه به حداقل می‌رسد و لازم است پس از گذشت این مدت برای ترمیم اقدام کنید. بهترین زمان برای تمدید مواقعی است که مجددا احساس می‌کنید به جوانسازی واژن احتیاج دارید.

ماندگاری تزریق ژل به واژن چگونه افزایش می‌یابد؟

عواملی مثل نوع ژل، حجم ژل، تکنیک تزریق ژل و … می‌توانند بر دوام این تکنیک تاثیرگذار باشند؛ بنابراین شما می‌توانید با توجه به این فاکتورها ماندگاری نتایج آن را بیشتر کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *