زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی در دختر مجرد بیماری ویروسی است که تصور می‌شود تنها علت پیش آمدن آن رابطه جنسی است. اما باید گفت که مخاط بدن فرد بیمار، استفاده از تیغ آلوده به زگیل تناسلی، تماس با سطح آلوده و موارد دیگر نیز می‌تواند در انتقال این بیماری نقش داشته باشد. به همین دلیل، وجود زگیل تناسلی در دختر مجرد و باکره به دلایلی که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد ممکن است رخ دهد.

علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

علت زگیل تناسلی در دختر مجرد

ابتلا به زگیل تناسلی در دختر مجرد که تاکنون رابطه جنسی نداشته است، می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. طبق تحقیقاتی که در امریکا روی دختران 9 تا 21 ساله انجام شده است، نشان می‌دهد الزاما داشتن رابطه جنسی منجر به زگیل تناسلی نمی‌شود. بلکه تماس با دست آلوده یا لباس آلوده فرد نیز می‌تواند این بیماری را به فرد سالم منتقل کند. در کنار این موارد، ازآنجایی‌که مخاط بدن اولین چیزی است که در رابطه دهانی منتقل می‌شود، حتی بدون داشتن رابطه جنسی فرد مبتلا می‌شود.

برای درمان و تشخیص انوع زگیل تناسلی می توانید از دکتر زهرا طالب زاده کمک بگیرید. دکتر طالب زاده یکی از متخصصان با تجربه در زمینه درمان بیماریهای تناسلی زنان هستند که در شرق تهران (محله پیروزی) فعالیت دارند. برای ارتباط با پزشک با شماره تلفن 📞 ۰۲۱۳۳۷۸۷۹۸۶ 📞در ارتباط باشید.

آیا دختر مجرد زگیل تناسلی میگیرد؟

بله، اگر دختر مجرد هر یک از رفتارهای اشاره شده در روش‌های انتقال زگیل تناسلی که در قسمت بعد به آن اشاره می‌کنیم را انجام دهد، می‌تواند مثل هر فرد دیگری حتی بدون داشتن رابطه جنسی به این ویروس مبتلا شود. چرا که تنها رابطه جنسی کامل نیست که فرد را مبتلا می‌کند. بلکه، رابطه جنسی ناقص و استفاده از توالت فرنگی عمومی (در موارد نادری) نیز ممکن است انتقال یابد.

گاهی ممکن است دوست شما به این ویروس مبتلا شده باشد و خودش هم نداند. در این شرایط ممکن است شما به دلیل عدم آگاهی، به زگیل یا جوشی که روی پوست او وجود دارد دست بزنید و با خاریدن ناحیه تناسلی یا هر جای دیگر بدنتان، به زگیل تناسلی مبتلا شوید.

روش‌های انتقال زگیل تناسلی در دختر مجرد

روش انتقال زگیل تناسلی در دختر مجرد که تاکنون رابطه جنسی نداشته است، شاید عجیب به نظر برسد. اما، به این دلیل که تنها داشتن رابطه جنسی نیست که می‌تواند این بیماری را انتقال دهد، باید به دنبال راه‌های انتقال دیگر گشت. این راه‌ها شامل موارد زیر است.

عوامل دیگری که باعث ایجاد زگیل تناسلی در دختر مجرد می‌شوند به شرح زیر است:

  •  داشتن رابطه دهانی بدون استفاده از کاندوم
  •   آمیزش جنسی زن‌ها با هم
  •   تجاوز جنسی
  • رابطه جنسی ناکامل
  •  استفاده ابزار جنسی مشترک در دختران باکره که رابطه جنسی نداشته‌اند
  •  تماس با پوست فرد مبتلا
  •  استفاده از تیغ مشترک آلوده
  • رابطه جنسی مقعدی
  •  جلسات لیزر که در مکان‌های غیر بهداشتی و بدون نظارت انجام می‌شود.
  • پوشیدن لباس آلوده فرد دیگر

عوامل خطر زگیل تناسلی در دختر مجرد

در صورت ابتلا به زگیل تناسلی خودتان باید همه موارد را رعایت کنید تا این بیماری را به دیگران انتقال ندهید. هرگونه تماس ناحیه تناسلی با پوست آلوده می‌تواند باعث ابتلا و انتقال این ویروس شود. به همین دلیل، برای افرادی که با فرد آلوده در ارتباط هستند، می‌تواند خطرناک باشد. فرد مبتلا به زگیل تناسلی باید سریع به پزشک مراجعه کند تا بتواند نوع زگیل را تشخیص دهد و آن را درمان کند. اگر میزان ابتلا به حدی باشد که زگیل تبدیل به سرطان شده باشد، می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

آیا زگیل تناسلی در دختر مجرد خطرناک است؟

اگر ویروس که به آن مبتلا شده از نوع پرخطر باشد، بله ممکن است خطرناک باشد. در این صورت ویروس ممکن است در طی زمان و با بالارفتن سن عامل بیماری های خطرناکی مثل سرطان دهانه رحم باشد.

در صورت مشاهده زگیل در ناحیه تناسلی که معمولاً به شکل یک خال گوشتی خودش را نشان میدهد، می توان با تقویت سیستم بدنی تا 20 درصد به از بین رفتن زگیل تناسلی کمک کرد. در صورتی که زگیل‌ها را در ناحیه تناسلی خود مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید تا در صورت لزوم برای شما نمونه برداری تجویز کند.

درمان زگیل تناسلی در دختر مجرد

زگیل تناسلی و ابتلا به ویروس پاپیلوما همیشه منجر به ابتلا به سرطان نمی‌شود. درمان این بیماری بسته به ابعاد و اندازه زگیل و علائمی که نشان داده تعیین می‌شود. برای درمان زگیل تناسلی در این شرایط در دختران مجرد و سایر افراد روش‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود. اما، بهتر است به جای درمان، از روش‌های پیشگیری مانند تزریق واکسن گارداسیل استفاده کنید. این واکسن می‌تواند بدن شما را نسبت به 9 نوع HPV ایمن کند. روشهای درمان زگیل تناسلی شامل موارد زیر هستند.

  • استفاده از محلول شیمیایی
  •  استفاده از لیزر زگیل تناسلی
  • انجماد و فریز کردن زگیل تناسلی
  •  کرایوتراپی زگیل تناسلی
  •  پماد زگیل تناسلی مانند پودوفیلین
  •  استفاده از داروهای موضعی مانند الدارا، پودوفیلوکس و تری کلرواستیک اسید که 30 هفته باید استفاده شود.

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌هایی است که منشا ویروسی دارد و می‌تواند منجر به سرطان‌های مختلفی شود. این بیماری می‌تواند بسیار خطرناک باشد یا حتی ممکن است خطرناک نبوده و خودبه‌خود بهبود پیدا کند. برای درمان این بیماری می‌توانید به دکتر زهرا طالب زاده مراجعه کنید. دکتر زهرا طالب زاده متخصص زنان و زایمان هستند که در کنار تخصص اصلی به درمان زگیل تناسلی، جوانسازی واژن، درمان بیماری‌های زنان و آتروفی واژن می‌پردازند.

اچ پی وی چیست

بیشتر بخوانید : اچ پی وی چیست

سوالات متداول زگیل تناسلی در دختر مجرد

جوش تناسلی در دختر مجرد خطرناک است؟

خیر. اگر جوش تناسلی روی واژن یا ناحیه تناسلی دیده شد، می‌تواند به خاطر عرق کردن یا اصلاح موهای زائد باشد. نوع زگیل تناسلی با جوش تناسلی کاملا متفاوت است.

چگونه از ایجاد زگیل تناسلی در دختر مجرد جلوگیری کنیم؟

واکسن زگیل تناسلی که به واکسن HPV نیز معروف است، یکی از راه‌های پیشگیری این بیماری است. روش دیگر انجام تست پاپ اسمیر و غربالگری، تماس نداشتن با لباس افراد دیگر و تماس نداشتن با مخاط بدن افرادی که رابطه جنسی خطرناک دارند، همگی روش‌هایی است که از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

چگونه می‌توان زگیل تناسلی را تشخیص داد؟

زگیل تناسلی کمی چموش است و شناسایی آن کمی دشوار است. اما، با انجام تست پاپ اسمیر می‌توان زگیل تناسلی را در نهایت تشخیص داد. اگر تست پاپ اسمیر غیر طبیعی باشد، باید تست‌های پیشرفته‌تری انجام شود تا به تشخیص صد در صد رسید. ویروس اچ پی وی به روش بیوپسی یا نمونه برداری نیز قابل تشخیص است.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *