جوانسازی-واژن-کربوکسی-تراپی

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی واژن یک روش درمانی غیر جراحی است که برای بهبود و تقویت و جوانسازی واژن به کار می‌رود. طی این روش با استفاده از کربن دی اکسید که به صورت تزریق‌ های موضعی در دیواره واژن مورد استفاده قرار می‌گیرند، جوانی و بازسازی واژن را ایجاد کرده و برخی مشکلات از این قبیل را رفع می‌کنند. در این مقاله در مورد این تکنیک نوین اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی تراپی واژن یکی از راه های نوین برای جوانسازی واژن است که از کربن دی اکسید برای تحریک بافت به جهت تولید اکسیژن در منطقه و تحریک کلاژن سازی استفاده می‌کنند. ماندگاری این روش بسیار چشمگیر است و خانم ها معمولا بعد از انجام این تکنیک، احساس رضایت خوبی دارند زیرا علاوه بر اینکه سیاهی واژن برطرف می‌شود، چین و چروک های این ناحیه از بین رفته و نواقص این چنینی نیز اصلاح می‌گردد. این روش اثرگذاری بالا و سریعی دارد و به همین دلیل تاکنون طرفداران زیادی را در هر رده سنی از خانم ها به خود اختصاص داده است.

 کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن چه تاثیراتی دارد؟

تزریق کربن دی اکسید به بافت دیواره واژن، باعث تامین مواد مغذی و اکسیژن رسانی شده و به سلامت واژن کمک می‌کند. کلاژن یک پروتئین مهم است که بافت ‌ها را تقویت و انعطاف‌پذیری آن ها را افزایش می‌دهد و در اثر کربوکسی تراپی واژن نیز تقویت می‌شود. کربوکسی تراپی ناحیه تناسلی می‌تواند به بهبود واژن بعد از زایمان طبیعی یا مشکلاتی که به علت پیری و سایر عوامل ایجاد شده است، کمک کند. همچنین این تکنیک باعث از بین رفتن تیرگی ناحیه تناسلی شده و اعتماد به نفس بانوان را افزایش می‌دهد.

ماندگاری جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

ماندگاری جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی به عوامل مختلفی از جمله وضعیت اولیه واژن، تعداد جلسات درمانی، نحوه حفظ نتایج و سبک زندگی فرد بستگی دارد. معمولاً نتایج کربوکسی تراپی واژن در مدت زمان کوتاهی مشاهده می‌شوند، اما برای حفظ و بهبود طولانی‌ مدت اثرات آن، نیاز به جلسات تکرار خواهید داشت. برخی از افراد نتایج کربوکسی تراپی واژن را برای مدت طولانی تری حفظ می‌کنند، در حالی که برای دیگران نیاز به ترمیم وجود دارد. برای تثبیت ماندگاری معمولاً چند جلسه متوالی در فاصله زمانی مشخص نیاز است.

مراقبت های قبل و بعد از کربوکسی تراپی واژن

برای جوانسازی موفق با کربوکسی تراپی واژن، باید حتما نکات مراقبتی قبل و بعد آن را بشناسید.در ادامه برخی از این موارد را نام می‌بریم: 

  •   مشاوره با پزشک: قبل از شروع درمان، با پزشک خود مشاوره کنید. او می‌تواند شرایط شما را ارزیابی کرده و راهنمایی لازم را ارائه دهد.
  •  مشخص کردن هدف: با پزشک خود در مورد هدف‌های درمانی و انتظارات خود صحبت کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.
  •  توقف مصرف داروی رقیق کننده خون: قبل از جلسات کربوکسی تراپی واژن، توصیه می‌شود مصرف داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن را متوقف کنید. این داروها روند التیام پس از جلسه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
  •  خالی کردن مثانه: قبل از جلسه، باید حتما ادرار خود را تخلیه کنید تا در طول انجام کربوکسی تراپی واژن احساس ناخوشایند نداشته باشید.

مراقبت‌های بعد از جلسات: 

  • پس از جلسات کربوکسی تراپی واژن، توصیه می‌شود حداقل تا 48 ساعت از رابطه جنسی خودداری کنید تا به واژن زمان کافی برای بهبود بدهید.
  •  استفاده از محصولات ضدعفونی کننده ملایم و مناسب که توسط پزشک توصیه شده‌اند، می‌تواند به حفظ و بهبود نتایج کمک کند.
  • بهداشت واژن اهمیت بسیار زیادی دارد. شستشوی منظم با آب ولرم و محصولات بهداشتی مناسب می‌تواند عفونت را کاهش دهد و جلوی عوارض را بگیرد.

کربوکسی تراپی واژن  در چند جلسه انجام میشود؟

تعداد جلسات کربوکسی تراپی واژن به میزان مشکلات و چروک های ناحیه تناسلی بستگی دارد. تقریبا تعداد جلسات جوانسازی با کربوکسی بین 3-5 جلسه است.

خطرات کربوکسی تراپی

این روش غیر تهاجمی در برخی موارد دارای خطراتی است که در ادامه ذکر می‌کنیم.

  • عفونت: در صورتی که تجهیزات مورد استفاده در جریان کربوکسی تراپی به درستی ضدعفونی نشوند، ممکن است عفونت‌های واژنی رخ دهد 
  • خونریزی و التهاب: در برخی موارد، احتمال خونریزی و التهاب پس از جلسات کربوکسی تراپی وجود دارد.
  • درد و تورم: بعضی افراد پس از جلسات کربوکسی تراپی، درد و تورم در ناحیه واژن تجربه می‌کنند. این عوارض معمولاً به مرور زمان بهبود می‌یابند.
  • خشکی واژن: استفاده از کربوکسی تراپی ممکن است باعث خشکی واژن شود. این مشکل گاهی تا چند هفته پس از جلسات درمانی ادامه دارد و نیازمند مراقبت و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده است.
  • سایر عوارض: برخی از افراد به عوارض دیگری مانند سوزش، خارش، التهاب پوستی و تغییرات در رنگ پوست ناحیه واژن دچار می‌شوند.

موارد منع

مواردی که انجام کربوکسی تراپی برای آنها ممنوع است:

  • اینکه فرد دارای خشکی واژن شدید باشد.
  • فرد باردار باشد، نباید از این روش استفاده کند.
  • خانم هایی که دقیقا در دوران یائسگی و حساسیت واژن قرار دارند.
  • در صورت وجود عفونت فعلی واژن، کربوکسی تراپی به تأخیر می‌افتد تا عفونت بهبود یابد. اجرای این روش در حضور عفونت می‌تواند باعث گسترش عفونت شود.
  •  در صورت داشتن حساسیت شدید به دی‌اکسید کربن، کربوکسی تراپی منع می‌شود.

هزینه جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

هزینه جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی به عوامل مختلف نظیر تعداد جلسات، دستمزد پزشک و … بستگی دارد اما به طور کلی برای اطلاع از هزینه ها به طور دقیق، می‌توانید با شماره موجود در سایت ارتباط برقرار کنید.

کلام آخر  در مورد کربوکسی تراپی واژن…

 جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی یکی از تکنیک های موثر برای رفع اشکالات ظاهری جزئی نظیر چروک های ریز، خطوط در اثر پوست های اضافه و سیاهی ناحیه تناسلی است که هزینه زیادی ندارد و در حدود 3 الی 5 جلسه نتیجه ماندگار خود را برای فرد باقی می‌گذارد. توصیه می‌شود به دلیل حساس بودن گاز کربن دی اکسید و احتمال تخریب بافت دیواره واژن در اثر انجام نادرست این روش، حتما به بهترین متخصص زنان مراجعه نمایید.

سوالات متداول

آیا کربوکسی تراپی واژن برای همه افراد مناسب است؟

خیر، کربوکسی تراپی واژن نمی‌تواند برای همه افراد مناسب باشد. همانند هر روش درمانی دیگری، کربوکسی تراپی واژن نیز دارای محدودیت‌ها و شرایط منع است.

آیا کربوکسی تراپی در دوران بارداری ممنوع است؟

تزریق دی‌اکسید کربن به واژن در دوران بارداری خطراتی برای جنین دارد و نباید به هیچ عنوان از این روش استفاده شود.

کربوکسی تراپی واژن همزمان با بوتاکس واژن قابل انجام است؟

بهتر است که این دو روش به صورت جداگانه و با فاصله انجام شوند زیرا کربوکسی خود تمامی چروک های واژن را از بین می‌برد و بافت را ترمیم می‌کند و شاید فرد اصلا نیازی به تزریق بوتاکس نداشته باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *