درمان زگیل تناسلی با جراحی

جراحی زگیل تناسلی

جراحی زگیل تناسلی یکی از موثر ترین روش ها برای برطرف کردن زائده های برجسته روی پوست ناحیه تناسلی است. گاهی وسعت این زگیل ها آنقدر زیاد است که فقط با استفاده از جراحی قابل درمان است و روش های غیرتهاجمی فایده ای در این زمینه نخواهد داشت. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد عمل زگیل تناسلی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

عمل زگیل تناسلی چگونه انجام میشود؟

جراحی زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با جراحی فقط در یک جلسه و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و آنطور که برای افراد به نظر می‌رسد، سخت و پرچالش نیست. این جراحی حتی گاهی در کلینیک انجام می‌شود. در ابتدا، نواحی مورد نظر که دارای زگیل تناسلی هستند و حتی نواحی اطراف آن نیز بی حس شده و سپس با استفاده از چاقو و تیغ مخصوص این زائده ها از روی پوست به آرامی حذف می‌شوند. بعد از برداشتن عفونت، اگر زخمی ایجاد شده باشد، بخیه زده می‌شود تا پوست ترمیم گردد.

بیشتر بخوانید : بهترین دکتر زگیل تناسلی زنان و مردان در تهران

عوارض جراحی زگیل تناسلی

یکی از شایع ترین عوارض جراحی زگیل تناسلی، درد در ناحیه جراحی شده است. این مورد خصوصا برای افرادی که جراحی زگیل مقعدی انجام می‌دهند، بسیار زیاد است. ممکن است بعد از انجام این عمل با تغییر رنگ پوست مواجه باشید یا جای زخم ها برای یک الی دو ماه بر روی پوست ناحیه تناسلی شما باقی بماند که البته جای نگرانی نیست و این عوارض به مرور زمان برطرف خواهند شد.

اگر برای درمان زگیل تناسلی با جراحی به دکتر متخصص و متبحر مراجعه نکنید، حتما دچار عوارض جانبی خواهید شد که برطرف کردن آن ها بسیار سخت است و مدت زمان زیادی به طول می‌انجامد. به عنوان مثال پخش شدن این نوع زگیل ها در نواحی دیگر به دلیل عدم رعایت اصول جراحی و پخش ترشحات و مایع درون زگیل به سایر نواحی پوست از عوارض خطرناک این جراحی توسط پزشکان بی تجربه است.

مراقبتهای بعد از جراحی زگیل تناسلی

مراقبت ‌های بعد از جراحی زگیل تناسلی بسیار مهم هستند تا فرآیند بهبودی به درستی اتفاق افتد و عوارض کمتری رخ دهد. در زیر به برخی از نکات مراقبتی معمول بعد از این جراحی اشاره خواهیم داشت.

  • رعایت بهداشت ناحیه جراحی
  • استفاده از دارو های ضدالتهابی
  • استفاده از داروی ضد درد
  • استراحت بدنی و فعالیت های آرام
  • پیگیری و بررسی جای جراحی

هزینه عمل زگیل تناسلی 

هزینه عمل زگیل تناسلی برای خانم ها و آقایان متفاوت است و حتی این مقادیر در یک جنسیت نیز برای بیماران ممکن است با تفاوت هایی همراه باشد. به طور کلی جراحی زگیل تناسلی زمانی انجام می‌شود که زائده ها کاملا برجسته و قابل مشاهده باشند اما مقدار گستردگی آن ها بر هزینه این عمل تاثیر گذار خواهد بود. به طور کلی هزینه درمان زگیل تناسلی با جراحی چندان زیاد نیست اما در هر شهری ممکن است که این مبلغ فرق داشته باشد. همچنین انجام این عمل در مراکز خصوصی نیز هزینه بیشتری را برای بیمار در بر دارد.

لیزر زگیل تناسلی

🔗بیشتر بخوانید : لیزر زگیل تناسلی

تأثیر جراحی زگیل بر ناباروری

عمل زگیل تناسلی به طور کلی بر توانایی باروری تأثیری ندارد. اما در مواردی که زگیل تناسلی شدید باشد و منجر به مشکلات مربوط به تولید و انتقال اسپرم شود، جراحی می‌تواند بهبودی در ناباروری ایجاد کند. در این حالت‌ها، جراحی زگیل تناسلی می‌تواند علت اصلی مشکل ناباروری را برطرف کند و فرصت باروری را بهبود بخشد. همچنین اگر جراحی زگیل در داخل دهانه واژن باشد، ممکن است مشکلاتی را برای باروری خانم ها ایجاد کند. برای اینکه بیماری زگیل در ناحیه تناسلی پیشرفت نکند و هیچ تاثیری بر باروری شما نگذارد، حتما برای برطرف سازی و معاینات بیشتر آن به بهترین دکتر متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

بهترین دکتر برای عمل زگیل تناسلی 

توصیه بر این است که بیماری های ناحیه تناسلی را جدی بگیرید و حتما برای انجام جراحی زگیل تناسلی به بهترین متخصص زنان مراجعه کنید. دکتر زهرا طالب زاده با بیش از 20 سال سابقه، تاکنون جراحی های بسیاری در این زمینه انجام داده اند که نتایج خوبی داشته و درمان کامل برای بیمار انجام شده است. ایشان دارای گواهینامه تخصصی سونوگرافی ترانس واژینال هستند و می‌توانند در صورت لزوم، معاینات داخل واژن را در رابطه با گستردگی زگیل تناسلی انجام دهند و سپس به معاینه بپردازند.

درمان زگیل تناسلی با جراحی برای همه بیماران مناسب نیست و در این مورد حتما پزشک تصمیم خواهد گرفت. همچنین متوجه شدید که این عمل تا چه مقدار حساس بوده و باید توسط بهترین دکتر زگیل تناسلی درمان شود تا عوارضی برای بیمار به وجود نیاورد. حتما پماد تجویز شده بعد از این عمل را تا زمان توصیه شده، استفاده کنید و انجام این عمل را به تاخیر نندازید.

سوالات متداول جراحی زگیل تناسلی

جراحی زگیل تناسلی چقدر زمان لازم دارد؟

همانطور که دانستید، این جراحی سرپایی بوده و به این معناست که مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد. زمان معمول برای انجام این عمل، حدود نهایتا یک ساعت است که البته به مقدار پیشرفت و گستردگی بیماری بستگی دارد.

آیا جراحی زگیل تناسلی برای همه بیماران مبتلا مناسب است؟

جراحی زگیل تناسلی به عنوان یک تصمیم جدی پزشکی در نظر گرفته می‌شود و نیازمند ارزیابی دقیقی است. این نوع جراحی برای افرادی انجام می‌شود که زگیل های تناسلی ایجاد شده بر روی سطح پوستشان قابل مشاهده باشد و هنوز این زائده ها در حالت پنهان نباشند.

چقدر زمان لازم است تا بعد از جراحی زگیل تناسلی بهبود یابیم؟

زمان بهبودی پس از جراحی زگیل تناسلی بستگی به وسعت عمل، عوارض مربوطه و وضعیت فردی بیمار دارد. نیاز است تا سه روز بعد از انجام این عمل به استراحت بپردازید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *