تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن یکی از روش‌های متداول برای زیبایی ‌و جوانسازی واژن است که با تزریق ژل، شکل ظاهری، کارایی و عملکرد واژن بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این، تزریق ژل به واژن یا بیکینی اعتماد به نفس زنان را در رابطه جنسی افزایش می‌دهد و منجر به یک رابطه جنسی رضایت‌بخش برای هر دو طرف می‌شود. تزریق به‌صورت سرپایی و در مدت زمان کمی انجام می‌شود. برای انجام این کار معمولا از ژل موقت استفاده می‌کنند تا از عوارض جدی آن جلوگیری شود. در این مقاله، به موضوع تزریق ژل به واژن، انواع، مزیت ها و مراقبتهای قبل از آن می پردازیم :

تزریق ژل به واژن چیست؟

تزریق ژل به واژن (Injection of gel into the vagina) باعث افزایش حجم بافت ناحیه تناسلی، سفت شدن و بهبود شلی و چین و چروک در ناحیه تناسلی می‌شود. این روش را معمولا زنانی انجام می‌دهند که از ظاهر واژن خود ناراضی هستند و مشکلاتی در روابط زناشویی دارند. زیرا با افزایش سن، زایمان طبیعی، تغییرات هورمونی و چاقی بیش از حد دستگاه تناسلی زنان شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد و لابیا ماژور دچار افتادگی، شلی و لاغری میشود. همین امر منجر به کاهش اعتماد به نفس خانم‌ها در رابطه جنسی شده و بهترین راهکار برای این افراد تزریق ژل به واژن است.

این عمل سرپایی معمولا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و نیازی به بیهوشی ندارد. تزریق ژل معمولاً بدون درد است و بعد از انجام آن نیازی به بستری شدن نیست و دوره نقاهت کمی نیز دارد. ماندگاری ژل نیز به نوع ژل استفاده شده و عوامل فردی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از تزریق ژل به واژن

انواع مدت زمان تزریق ژل به واژن

ماندگاری تزریق ژل به واژن به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولا بین ۶ تا ۱۸ ماه است. ژل‌های تزریقی به واژن بر اساس نوع مواد استفاده شده به دو دسته تقسیم می‌شوند:

ژل تزریقی به واژن با مواد موقت

اگر این عمل با مواد موقت انجام شود، ماندگاری آن تقریبا ۶ تا ۱۲ ماه است. این نوع ژل‌ها معمولاً از اسید هیالورونیک ساخته شده‌است. همچنین این ژل باعث بهبود افتادگی و شلی پوست می‌شود و به فرم‌دهی واژن کمک می‌کند.

ژل تزریقی به واژن با مواد دائمی

ژل‌های دائمی معمولاً از موادی مانند سیلیکون ساخته شده و به‌صورت دائم در بدن باقی می‌ماند. اما استفاده از این ژل ممکن است عوارض جدی داشته باشد.

نکات قبل از تزریق ژل به واژن

قبل از انجام این درمان نکات زیر را رعایت کنید : 

  • حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان قبل از انجام این کار مشورت کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از تزریق به پزشک خود اطلاع دهید تا از خطرات و عوارض بعد از تزریق جلوگیری کنید.
  • از خوردن داروهای رقیق‌کننده مانند آسپرین قبل از تزریق ژل به بیکینی خودداری کنید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا بودید و یا هستید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • قبل از انجام تزریق، مایعات و آب کافی مصرف کنید.

علاوه بر این نکات ممکن است پزشک از شما بخواهد قبل از تزریق، آزمایشاتی را انجام دهید، برای مثال آزمایش خون، ادرار و‌‌… .

بیشتر بخوانید : هزینه تزریق ژل به واژن

مزایای تزریق ژل به لابیا

تزریق ژل به لابیامزایای متعددی دارد که عبارتند از:

  • دوره نقاهت کوتاه
  • بدون درد و خونریزی
  • بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن
  • حجیم شدن واژن
  • بهبود شکل ظاهری واژن
  • رفع افتادگی پوست واژن
  • جوانسازی پوست واژن
  • روشن شدن پوست واژن
  • روش جراحی سرپایی
  • درمان خشکی واژن
  • رفع لاغری واژن
  • افزایش اعتماد به نفس زنان
  • بهبود روابط جنسی

عوارض تزریق ژل به ناحیه تناسلی

تزریق ژل به ناحیه تناسلی معمولا عوارض جدی و خطرناکی ندارد. اما برخی افراد ممکن است دچار برخی از عوارض بشوند، برای مثال احتمال تورم، کبودی قرمزی در آن ناحیه وجود دارد که اصلا جای نگرانی نیست چرا که بعد از چند روز برطرف می‌شود. یکی دیگر از عوارض شایع تزریق ژل، داشتن درد در ناحیه تناسلی است که با استفاده از داروهای مسکن قابل کنترل است.

علاوه بر این عوارض که جزئی هستند و طی چند روز از بین می‌روند، به ندرت برخی دچار عوارض جدی مانند عفونت می‌شوند. اگر بهداشت فردی رعایت نشود و یا از سرنگ و محیط آلوده استفاده شود، امکان بروز عفونت افزایش می‌یابد. یکی دیگر از عوارض جدی، تغییر رنگ واژن است که این عارضه معمولا به‌دلیل تاثیر ژل اسید هیالورونیک است.

حساسیت و یا واکنش آلرژیک نیز ممکن است باعث خارش، قرمزی و تورم در ناحیه تناسلی شود. در صورت دچار شدن به این عارضه بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید‌.

برای جلوگیری از این عوارض احتمالی به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل توجه کنید و توصیه‌های پزشک متخصص زنان و زایمان را جدی بگیرید.

همانطور که گفته شد تزریق ژل به واژن از رایج‌ترین روش‌ها برای جوانسازی و بهبود شکل ظاهری واژن بین زنان است. با اینکه این روش عوارض جدی ندارد و اکثر زنان از این عمل راضی بوده‌اند، اما توجه داشته‌باشید که برای رسیدن به نتیجه رضایت‌بخش باید در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک دقت کافی را داشته‌باشید.

سوالات متداول تزریق ژل به واژن

آیا برای انجام تزریق ژل به واژن محدودیت سنی وجود دارد؟

خیر، محدودیت سنی برای انجام تزریق وجود ندارد و تمام زنانی که به یکی از مشکلات گفته شده دچار هستند می‌توانند تزریق را انجام دهند.

تزریق ژل به واژن درد دارد؟

تزریق ژل معمولا زیاد دردناک نیست، چرا که پزشک از داروهای بی‌ حس‌کننده برای انجام تزریق استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *